Myten om de late grekerne (2)

Før jeg tar lørdagskveld, vil jeg bare dele denne tabellen jeg kom over på facebook. Den viser arbeidstimer per år og uke for en del land. Forhåpentligvis vil den drepe alle myter om late grekere. Klikk på bildet for å se det bedre. Du kan lese del 1 av Myten om de late grekerne her. God helg!

PS: Les også denne strålende artikkelen i Aftenposten!

6 responses to “Myten om de late grekerne (2)

  1. Jeg tror ikke grekere er late. Alle som har vært i vakre Hellas vet at de ikke er det.. Men jeg tror endel har vært dårlige til betale skatt.
    Jeg håper det ordner deg!
    🙂 god helg

    • Jeg blir så lei av å lese om «latskapen» i artikler og ikke minst i kommentarspaltene under! Men både som du og Nanne skriver, man kan jo se med egne øyne at grekerne jobber hardt. Mht skatt, så skylder 5 prosent av grekerne 85 prosent av ikke-betalt skatt. Med andre ord er det noen få rikinger som ødelegger for vanlige lønnsmotakere. Fortsatt god helg!

  2. Siden jeg begynte å reise til Hellas, har denne myten irritert meg og jeg har ikke sett noen «bevis» på den heller. De grekerne jeg har blitt kjent med, er ærlige og hardt arbeidende mennesker, og de de blir utsatt for nå, er rett og slett bare blodig urettferdig! Den greske regjeringen burde absolutt ha begynt med å feie grunding for egen dør før de iverksatte disse sparetiltakene som nå har gått verst utover de som har minst. En god nyhet midt oppe i alt er jo at det er rekordmange nordmenn som har Hellas som feriemål i år, nå trenger de jo all den inntekten de kan få. Veldig bra at du setter fokust på dette, ha en deilig søndag!

    • Enig i alt du skriver, Nanne. Jeg kan ikke fatte hvorfor sparetiltak som kutt i minstelønnen vedtas. Minstelønnen! Hvilke sparetiltak graver dypt i de rikes pung? Ingen! Blir politikerne stilt til ansvar for vanstyret sitt, og går de ned i lønn? Nei! Og den steinrike greske kirken, hvorfor skal den sitte på alle milliardene sine, mens Kostas og Eleni må finne mat i søppelcontainere? Jeg blir så eitrende sinna.

Legg igjen en kommentar

