Pulled gyropita

Pulledpita

Gyropita, med kylling og tzatziki, er en av mine greske favoritter når det går i fast-food. Men her om dagen laget jeg denne varianten til meg og min kjære greker, og det var jammen godt det også!

Pulled pork og pulled beef og pulled allslags har jo vært en hit i Norge lenge nå, så lenge at ferdigvarianter finnes i butikkene. De har jeg ikke smakt, jeg lager det jeg skal pull’e (sjelden har det vært viktigere med to ll’er her på bloggen) i slow-cookeren min. Du lager/kjøper akkurat som du vil, men jeg linker nå iallfall til min oppskrift.

  • Pitabrød kan du kjøpe ferdig, eller f.eks. bruke denne oppskriften. Bruker du ikke nystekte pitabrød, varm dem i ovnen i ca ti min. på 100 grader.
  • Oppskrift på min pulled beef finner du her. Du kan selvsagt også bruke annet pulled kjøtt. Jeg bruker litt av stekekraften til kjøttet også.
  • Bruk tomater i biter og løk i strimler, eller lag denne enkle, greske tomatsalaten.
  • Og så må du ha masse tzatziki!

Rull sammen, eller spis som vist over, med kniv og gaffel. Og, du: nyyyt!

Legg igjen en kommentar

