Mezes pigkouinos / Pingviner

Pingviner Søte, eller hva? Jeg pladask for disse da jeg fant dem på bloggen Meleto tis syntages, og det viste seg at det ikke var så putlete som jeg hadde trodd å lage dem. Faktisk gikk det ganske raskt! Jeg fylte dem med myk fetaost, får du ikke tak i det kan du bruke en smørbar geitost eller kremost, og eventuelt smaksette den med litt finhakket urt og/eller mortret hvitløk. Videre har jeg brukt de store, gode Kalamataolivenene, som du får kjøpt både med og uten stein, iallfall gjør du det på min Meny-butikk. Kjøper du de med stein må du også ha et slikt jern du ser under, til å fjerne steiner i f.eks oliven og kirsebær. Pingvinutstyr

  • Per pingvin trenger du:
  • to kalamataoliven
  • ca 1/2 -1 ts ost, se over
  • 1 skive gulrot
  • 1 tannstikke

Skjær et snitt i den ene olivenen på langs, og fyll den med ost. Skjær en skive på 3-4 millimeter av gulroten, og skjær et «kakestykke» av skiven. Stikk en tannstikke gjennom pingvinkroppen og inn i gulrotskiven, som nå er blitt føttene til pingvinen. Del «kakestykket» i to, slik at du har et tynt nebb på 1,5 – 2 millimeter i tykkelse. Skjær et lite snitt på tvers i den andre olivenen, og sett nebbet i snittet. Træ hodet på kroppen. Pingvin

2 responses to “Mezes pigkouinos / Pingviner

  1. Mette Hagen Bengtsson

    Seriøst, mulig dette er søtt, men helt ærlig synes dette ser tåpelig ut. sikkert ok i barneselskap, men hvor mange barn spiser fylte oliven og gulrøtter!!!!!!

Legg igjen en kommentar

