Hurra, gresk yoghurt i butikkhyllene

image

Nå kan du snart kjøpe gresk yoghurt i matbutikkene! Før har vi vært henvist til butikker med særlig godt utvalg for å få tak i det. Tine erstatter nå sin matyoghurt med både vanlig og lettere gresk yoghurt, og takk for det. Jeg etterlyste for øvrig gresk yoghurt hos Tine for noen år tilbake, men fikk som svar at den var for fet for det norske markedet. Godt de har tatt til fornuften.

Gresk yoghurt siles, resultatet er en tykkere, mer proteinrik yoghurt med mindre sukker, laktose og myse. Den deilig kremete og skiller seg ikke ved koking.  Jeg har mye vondt å si om Tine, men akkurat nå er jeg en litt mer fornøyd kunde. (Foto: Tine)

7 responses to “Hurra, gresk yoghurt i butikkhyllene

  1. Hurra for lavkarbo, smørkrise til jul (jeg hadde kilovis med President meg hjem i kofferten til jul i forfjor) og fet yoghurt i butikkene.

  2. Gresk yoghurt har vært i hyllene en god stund allerede, men da fra konkurrenten Q-Meieriene. Du får den både naturell, med honning og jordbær, både med og uten müsli, og også i 6 pkn med Kiwi smak🙂

    • Det har jeg faktisk ikke fått med meg, men så bra! Jeg har kjøpt Lindahls tyrkiske yoghurt fram til nå, den er jo som den greske. Ellers pleier jeg faktisk velge Q framfor Tine om jeg kan🙂

  3. Det finnes også Lindahls Gresk yoghurt på Meny. I tillegg Lindahls Tzatziki.

  4. er vel ikke autentisk….

    • Ikke gresk som i laget i Hellas, nei, men smaken er ikke langt unna og bruksområdene de samme. Det er i det minste et stort skritt framover.
      Det beste ville jo vært om meierivarer, inkludert gresk yoghurt kunne importeres fritt og uten straffetoll, importmur eller lignende tiltak, men det er en helt annen diskusjon.

Legg igjen en kommentar

